dinsdag 1 maart 2011

‘Ik hoef helemaal niet te weten wat ze de hele dag uitspoken’

Contra interview

Gemaakt door Romy Bomans
Oona Op de Weerdt, (18) studeert aan Lessius Mechelen en heeft een passie voor architectuur. Ze vindt Facebook vrienden maar fake vrienden.

‘Een vriend op Facebook is geen vriend in je echte leven! Het is raar dat iemand meer dan duizend vrienden kan hebben, je kan toch nooit contact hebben met zoveel mensen. In mijn vriendenlijst staan ook een hele boel kennissen maar die zijn niet zover afstaand. Dat zijn mensen die ik op regelmatige basis zie. Al vrienden in mijn lijst heb ik al eens in het echte leven ontmoet. Want je kan zelfs geen 230 vrienden hebben. Je hebt maar 1 of soms 2 echte vrienden. Een vriendschap ontstaat niet via Facebook. Eerdat ik een vriendschapsverzoek accepteer moet ik even nadenken. Ik kijk eerst of ik de persoon herken en van waar. Aan de hand daarvan neem ik mijn beslissing. Er zijn mensen die ik niet ken die mij gewoon toevoegen. Dan vraag ik me af of ik daar ooit al iets tegen gezegd heb en hoe dat ze aan mijn naam komen. Mijn profielfoto op Facebook is geen foto van mezelf maar gewoon een afbeelding. Ik zet nooit foto’s van mezelf erop. Soms word ik aangeduid op iemand anders zijn foto’s, dat vind ik niet zo erg.  Enkele vrienden van mijn lijst zetten uitdagende foto’s op Facebook. Dat is hun eigen ding denk ik dan. Mensen veranderen soms hun naam of Facebook. Zo is er een vriendin van mij die haar naam heeft veranderd in ‘ Konnie Kakken’. Op zich is het wel grappig maar ik zou het nooit doen. Persoonlijk zet ik niet zoveel in mijn status maar vrienden van mijn zetten er alles op. Van wanneer ze naar wc gaan tot ze op de trein staan te wachten. Ik hoef helemaal niet te weten wat ze de hele dag uitspoken, wat maakt mij dat nu uit. Dankzij Facebook kan je op de hoogt blijven van de relaties.'


Geen opmerkingen:

Een reactie posten