vrijdag 18 maart 2011

‘Als ze mij willen kennen, moeten ze mij maar toevoegen’

Pro interview

 
Gemaakt door Romy Bomans
Lisa Reumers (18) , een studente regentaat lichamelijke opvoeding en biologie houdt van haar Facebookvrienden.

Een echte vriend is iemand waar je alles tegen kan zeggen. Vroeger beschouwde ik vrienden van vrienden te snel als echte vrienden. Maar ik deed dat eigenlijk veel te veel en dan bleek dat ze toch onbekend waren. Maar nu zorg ik er wel voor dat ik die mensen ken. Het grootste deel van mijn vrienden op Facebook zijn kennissen. Kennis en vrienden zijn een verschil. Sommige vrienden uit mijn lijst praten alleen maar met mij op Facebook. Wanneer je ze echt tegen komt zijn ze heel verlegen of willen ze niks zeggen. De meeste durven nog niet eens op te kijken of te lachen als ik voorbij kom, zo van die mensen staan ook in mijn lijst. Een echte vriend is iemand die je ook buiten school ziet als daar tijd voor is. Maar echte vrienden lopen me niet voorbij op straat. Op Facebook reageer ik enkel op de statussen van mijn echte vrienden. Vroeger accepteerde ik iedereen direct als vriend, maar nu denk ik daar meer en meer over na. Bekijk eerst de foto’s en als ik dan iemand herken zal ik die misschien accepteren. Ik druk wel niet dadelijk op negeren zodat ik nog kan zien als ik ze al dan niet als vriend wil. Mijn profiel is ingesteld dat alleen maar vrienden mijn foto’s kunnen bekijken. Normaal heb ik al de mensen in mijn vriendlijst al eens gezien moest ik er eentje tegenkomen die ik niet ken dan verwijder ik die. Vriendschapsverzoeken stuur ik nooit, als ze mij willen kennen moet ze mij maar toevoegen. Ik ga daar niet achteraan lopen. Ik zet niet vaak een status op Facebook maar ik ben wel graag op de hoogte van wat andere in hun status zetten. Foto’s van mijn eigen zet ik niet rap op Facebook. Foto’s van mij en mijn vriendje komen er wel op. Iedereen mag zien dat wij gelukkig zijn. Andere jongens moeten zich daar niet mee moeien.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten